שאלו את עצמכם:
1. מי אחראי להדברה במפעל, ומי מלווה את המדביר?
שיתוף פעולה בין המפעל למדביר נותן תוצאות רצויות מבחינת מזיקים. מומלץ למנות אדם מהמפעל שמרכז את כל הקריאות אליו ואשר יהיה בקשר מתמיד עם המדביר.
חשוב שאיש הקשר יבין בהדברה.
2. באיזו חברת הדברה לבחור?
היום ישנן הרבה חברות הדברה הנקראות "אחי" ("אחי, תביא לי רגע את הסולם שלך", אחי יש לי ריסוס על בסיס צמחי" וכד´). חשוב לבחור חברה עם רשיונות, ביטוחים, תעודות הדרכות בטיחות, עזרה ראשונה ועוד. מי היא החברה שנותנת לי שירות, איזה ציוד יש לה? מה גודלה (צוות של איש אחד)? באיזו מהירות היא מסוגלת להגיב לקריאות חריגות?
3. כיצד נסייע למדביר (פעולות מקדימות)?
בהרבה מקומות ניתן לראות שפך של סוכר על הרצפה (המנקה תנקה), חורים בקירות (המדביר יציב מלכודת) – חשוב להבין שפעולות בסיסיות, אותן חברת ההדברה יכולה ללמד אותך ואת עובדיך – יוכלו למנוע אי-נעימויות בצד לקוחותיך.
4. איזה תיעוד/דווח אני מקבל מחברת ההדברה?
תיעוד הינו חשוב בבחינת "לא תיעדת – לא עשית". חברת ההדברה צריכה לספק לך חוברת ובה תעודות הדברה, היתר רעלים, ביטוח, גליונות בטיחות של חומרים בשימוש, תעודות רישוי, תוויות , מפת הדברה ועוד. כיום ישנן חברות שיש להן מערכת תיעוד ממוחשבת לקבלת דוחות הדברה ממוחשבים.
5. מי הם האנשים שמדבירים אצלי ?
מדבירים ? אנטמולוגים? מהנדסים? תברואנים? בדוק – אתה יכול לקבל הרבה יותר, תמורת הרבה פחות. עלויות אי איכות עולות על עלויות איכות. למי אני פונה כשיש לי בעיה?
למדביר מסומך? לתברואן? למהנדס החברה? למהנדס איכות? בדוק שאתה יכול לקבל את כל אילו אצל חברת ההדברה שלך.
6. מי מטפל לי בתלונות לקוח?
האם חברת ההדברה שלך עובדת עם מעבדה לזיהוי חרקים? האם מסוגלת לפתור לך בעיות של תלונות לקוח? האם חברת ההדברה תבצע פעולות מתקנות, מונעות?
7. מי יכול לעזור לי להשתפר?
מבדקים תברואיים, בבחינת אורח לרגע רואה כל פגע.
הדרכות לעובדים אשר ידעו להתריע בזמן אמת ולמקד את חברת ההדברה בסוג המזיק.
8. החזר על השקעה ?
כמה זה עולה לי? כמה זה שווה לי! בדוק – תדירות טיפולים, שימוש בחומרים מותרים, תלונות לקוח, בדוק מדדים וראה מהו ההחזר על השקעתך. בהדברה קשה להשוות "תפוחים לתפוחים" – תשקיע בהתחלה בבחירה הנכונה – ותן לעצמך שקט להתרכז בדברים אותם הינך עושה הכי טוב.